Det er nemt - og sikkert
Gør en god handel
Opret dig som bruger

Indholdsfortegnelse:


1. Generelle oplysninger

Gaven.dk
Teglbækvej 12-14
8361 Hasselager

Telefonnummer: (+45) 86 22 22 09
Mailadresse: Support@gaven.dk

CVR-nummer: 49 75 78 16

Bank
Gaven.dk benytter Sydbank som hovedbankforbindelse.
Registreringsnummer: 7110
Kontonummer: 2009843
IBAN: DK7971100002009843
Swift: SYBKDK22

Gaven.dk tager forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid.

2. Betaling

Mulige betalingsmuligheder: 

  • Dankort
  • MobilePay

Vi tager ikke kortgebyrer for privatkunder.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

3. Fragt

Gaven.dk leverer kun varer i Danmark.
Gaven.dk anvender GLS til levering i Danmark. 

Fragtmetode vælges af kunden ved udtjekning.
Leveringstiden er maks 7 hverdage efter udtjekning.

Fragtpriser kan variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne.

4. Erhvervskøb

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret

5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at udfylde en fortrydelsesformular ( ). Du kan også udfylde vores standardfortrydelsesformular og sende den på e-mail til Support@gaven.dk. Du finder formularen i bilag 1 nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen
  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke får et beløb tilbage.


Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig med undtagelse af eventuelle leveringsomkostninger senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Gaven.dk
Teglbækvej 12-14
8361 Hasselager
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav. 

Du kan også fortryde købet ved at aflevere din pakke personligt på ovenstående adresse.

6. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over. 

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Varen sendes til:
Gaven.dk
Teglbækvej 12-14
8361 Hasselager
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

7. Persondatapolitik

Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.

8. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Support@gaven.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Kan vi hjælpe dig?

Sidder du inde med et spørgsmål? Så vil vi rigtig gerne hjælpe. Udfyld formularen, så kontakter vi dig snarest muligt.

Gaven.dk